Воскресный тропарь: «Разрушил еси Крестом Твоим смерть. Православные тропари по гласам Как читать тропари ежедневные по гласам

17.07.2020 Сон


6 марта в помещении московского Музея русской иконы состоялась встреча с композитором коптских гимнов Георгием Кириллосом. Москвичи получили уникальную возможность услышать вживую коптские богослужебные песнопения.


Песнопение Литургии Преждеосвященных даров «Ныне Силы Небесные» принадлежит к самым сильным впечатлениям Великого Поста. Оно не звучит в другое время. Мы не можем не чувствовать его «чрезвычайности». «Царь Славы» – именование Христа, в котором очень сильна связь с Крестной мукой. Комментируют священник Федор ЛЮДОГОВСКИЙ и поэт Ольга СЕДАКОВА.


Большинство прихожан никогда не слышали прекрасных и возвышенных молитв, которые произносит священник в самый важный момент Литургии. До людей, стоящих в храме, доносятся лишь возгласы, окончания молитв, читаемых в алтаре беззвучно или тихим голосом. А как обстояло дело в древности? Когда и почему возникла нынешняя практика?


Воскресный тропарь 3 гласа комментируют ведущие рубрики литургической поэзии «НС» священник, филолог Федор ЛЮДОГОВСКИЙ и поэт, переводчик Ольга СЕДАКОВА.


Стихиру на литии Сретения «Ветхий деньми», в которой песнь св. Симеона «Ныне отпущаеши» сочетается с образами христианского отпевания, комментируют священник Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ и поэт Ольга СЕДАКОВА.


Кто же с кем встречается в праздник Сретения? Дева Мария и Иосиф со старцем Симеоном, Симеон – с Богом, Старый Завет – с Новым, надежда – с ее оправданием. О парадоксах этих встреч рассказывают сретенские стихиры. Комментируют священник, филолог Федор ЛЮДОГОВСКИЙ и поэт, переводчик Ольга СЕДАКОВА.


Главная тема почти всех евангельских воскресных стихир – пасхальная радость, удивительный промежуток времени между Воскресением и Вознесением, между двумя шагами Спасения: Воскресением из мертвых – и возвращением к Отцу. Евангельскую воскресную стихиру 8 гласа комментируют ведущие рубрики литургической поэзии «НС» священник, филолог Федор ЛЮДОГОВСКИЙ и поэт, переводчик Ольга СЕДАКОВА.


В это воскресенье за богослужением будет петься тропарь 5 гласа «Собезначальное Слово Отцу и Духови». Вероятно, автором этого песнопения, чрезвычайно насыщенного яркими образами и догматическим смыслом был прп. Иоанн Дамаскин. Комментирует священник Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ.


Милосердие, снисхождение, любовь – таково отношение Бога к людям. По Своей любви Господь создал человека, по Своему милосердию Он сам стал человеком, чтобы спасти нас от греха. О смысле воскресного тропаря 8 гласа рассказывает священник Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ


За неделю до начала подготовки к Великому Посту читается отрывок о сборщике податей Закхее. Как растет наш внутренний человек? Как Закхей: сначала внешне, – ища Бога и учась у Него милосердию, потом – внутренне, восходя к таинственной перемене ума.


В эту субботу за всенощным бдением начинает читаться и петься Постная Триодь. Ее песнопения очень красивы, возвышенны, но и сложны для понимания. Что такое кондак и икос, чем они примечательны в Неделю о мытаре и фарисее и что значит «воздыхания принесем мытарские» и «рыданьми побием совесть», рассказывает священник Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ.


На всенощном бдении сразу же за радостным пением «Воскресение Христово видевшее», ликование внезапно оборвется, погаснут светильники, храм погрузится в темноту и начинает звучать совсем иная песнь «Покаяния отверзи ми двери, Жизнодавче». Подготовка к Великому Посту начинается


Свобода должна быть «от чего-то» или «для чего-то»? Чем опасен поиск наслаждений? Почему запрещен блуд? В Неделю о блудном сыне читаются слова апостола Павла, которые дают ответ на эти вопросы. Объясняет архимандрит Ианнуарий (ИВЛИЕВ)


О том, что стражники, поставленные у опечатанного входа в гробницу, увидев ангела, «пришли в трепет и стали, как мертвые», сообщает Евангелие. А дальше в тропаре речь идет о Марии – и тут начинаются вопросы. Воскресный тропарь 6 гласа «Ангельские силы на гробе Твоем» комментирует священник Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ


Мы привыкли, что в церковных песнопениях содержатся обращения от нашего имени ко Святой Троице, ко Христу, к Богородице, к ангелам и святым. В стихире «Раю всечестный, краснейшая доброто» гимнограф влагает в уста Адама просьбу о заступничестве перед Создателем, обращенную к… Эдему, из которого наши прародители были изгнаны за непослушание и нераскаянность. Рассказывает священник Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ


В субботу на Утрени последний раз в этом году прозвучит 136 псалом – скорбная, покаянная песнь «На реках Вавилонских». О чем в ней поется? Что это за окаянная дочь Вавилона и младенцы, которых надо разбить о камень? Это греховные страсти, которые надо возненавидеть в себе и умертвить, пока они еще не выросли. Рассказывает протоиерей Игорь ГАГАРИН


Песнопение «Да исправится молитва моя…» звучит на каждой литургии Преждеосвященных Даров в течение Великого поста. Ничего подобного нет ни на так называемых полных литургиях, более привычных нам, ни на вечерне, которая составляет основу Преждеосвященной литургии. Комментирует священник Феодор ЛЮДОГОВСКИЙ.


Почему в неделю Торжества Православия мы читаем отрывок Евангелия об очень личной встрече со Христом Нафанаила, который не спешит поверить во Христа-Мессию и в своих сомнениях, как богословски образованный иудей, ссылается на источники? Что за таинственное общение происходит между ними, что делает неверующего Нафанаила - верующим? Комментирует протоиерей Димитрий ЮРЕВИЧ, проректор Санкт-Петербургской православной духовной академии по научно-богословской работе.

Систему гласов в молитвенных песнопениях ввел преподобный Иоанн Домаскин. Молитвенные христианские песни — тропари состоят из восьми гласов, из которых четыре — основных, и четыре — косвенных. В многовековой певческой церковной практике сложилось понятие, что глас служит образцом для всех текстов, которые относятся к данному гласу. Существует перечень самых распространенных знакомых верующим тропарей по гласам . Миряне могут ежедневно в конце вечерних и читать тропари для ежедневного чтения, добавляя тропари переходящих праздников, воскресные и дневные. Общие тропари позволяют молиться и другим святым, память которых чтится Церковью в этот день.

Как читать тропари ежедневные по гласам

  • В будние дни совершаются службы чинам святых. Каждый день недели посвящен определенному событию и памяти святого, а также, имеет соответствующий тропарь. В понедельник Церковь вспоминает Небесные чины бесплодные, которые занимают ведущее место в соборе святых после Богородицы. Этому событию посвящен тропарь глас 4.
  • Во вторник в тропаре глас 2 Церковь чтит память Иоанна Предтечи, в его лице Церковь прославляет всех пророков. По средам вспоминается Господняя смерть, исполняются, также, молитвенные песнопения Животворящему Кресту, так как на нем Господь притерпел за христиан смерть. Эти дни посвящены Кресту Господню и Церковь сохраняет в эти дни пост.
  • В церквях исполняется тропарь глас 1, который является самым торжественным и главным из всего восьмигласия.
  • Тропарь глас 3 по четвергам — воспоминание святых апостолов и святителя Николая чудотворца, а в его лице и всех святителей. По субботам Церковь .
  • 5 глас тропарь которого посвящен исповеданию грехов, имеет мелодичность, дающую ощущение покоя и бесконечности, исполняется по субботним службам.
  • Тропарь глас 6 является воскресной песнью по Евангелии.
  • 7 глас тропарь Преображению очень редко звучит, и поэтому, является самым скудным по количеству песнопений.
  • Тропарь глас 8 выражает веру в будущую жизнь и называется гласом восклицания, похвалы и высокой проповеди.

Текст тропарей по гласам

Глас 1:
Камени запечатану от иудей и воином стерегущим Пречистое Тело Твое, воскресл если тридневный. Спасе, даруяй мирови жизнь. Сего ради силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: слава воскресению Твоему, Христе, слава Царствию Твоему, слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.

Богородичен

Гавриилу, вещавшу Тебе Дево, радуйся,со гласом воплощашеся всех Владыка,в Тебе, Святем Кивоте,якоже рече праведный Давид:явилася еси ширшая небес,поносивши Зиждителя Твоего.Слава всельшемуся в Тя,слава прошедшему из Тебе, слава свободившему нас Рождеством Твоим.

Воскресл еси яко Бог из гроба во славе,и мир совоскресил еси;и естество человеческое воспевает Тя, и смерть исчезе;Адам же ликует, Владыко; Ева ныне от уз избавляема радуется, зовущи:Ты еси, Иже всем подая, Христе, воскресение.

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества: егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе.

Богородичен

Вся паче смысла,Вся преславная Твоя, Богородице, таинства,чистоте запечатанной, и девству храниму,Мати позналася еси неложна,Бога рождши истиннаго;Того моли спастися душам нашим.

Воскресл еси от гроба, Всесильне Спасе,и ад видев чудо, ужасеся,и мертвии восташа;тварь же видящи срадуется Тебе,и Адам свеселится,и мир, Спасе мой, воспевает Тя присно.

Да веселятся небесная, да радуются земная, яко сотвори державу мышцею Своею Господь, попра смертию смерть, первенец мертвых бысть; из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.

Богородичен

Тя Ходатайствовавшую спасение рода нашего,воспеваем, Богородице Дево:плотию бо от Тебе восприятую Сын Твой и Бог наш,Крестом восприим страсть,избави нас от тли яко Человеколюбец.

Воскресл еси днесь из гроба, Щедре,и нас возвел еси от врат смертных;днесь Адам ликует, и радуется Ева,вкупе же и пророцы с патриархи воспевают непрестанноБожественную державу власти Твоея.

Светлую воскресения проповедь от Ангела уведевша Господни ученицы и прадеднее осуждение отвергша, апостолом хвалящася глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.

Богородичен

Еже от века утаенное,и Ангелом несведомое таинство,Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог,в неслитном соединении воплощаемь,и Крест волею нас ради восприим,Имже воскресив первозданнаго,спасе от смерти душы наша.

Спас и Избавитель мойиз гроба, яко Бог,воскреси от уз земнородныя,и врата адова сокруши,и яко Владыка воскресе тридневен.

Собезначальное Слово Отцу и Духови, от Девы рождшееся на спасение наше, воспоим, вернии, и поклонимся, яко благоволи плотию взыти на крест, и смерть претерпети, и воскресити умершия славным воскресением Своим.

Богородичен

Радуйся, двере Господня непроходимая.Радуйся, стено и покрове притекающих к Тебе.Радуйся, необуреваемое пристанище и неискусобрачная,рождшая плотию Творца Твоего и Бога, молящи не оскудевай от воспевающих,и кланяющихся рождеству Твоему.

Ко аду, Спасе мой, сошел еси,и врата сокрушивый яко Всесилен,умерших яко Создатель совоскресил еси,и смерти жало сокрушил еси,и Адам от клятвы избавлен бысть,Человеколюбче, темже вси зовем:спаси нас, Господи.

Ангельския силы на гробе Твоем и стрегущии омертвеша, и стояше Мария во гробе, ищущи Пречистаго Тела Твоего. Пленил еси ад, не искусйвся от него; сретил есй Деву, даруяй живот. Воскресый из мертвых. Господи, слава Тебе.

Богородичен

Благословенную нарекий Твою Матерь,пришел еси на страсть вольным хотением,возсияв на Кресте, взыскати хотя Адама,глаголя Ангелом:срадуйтеся Мне, яко обретеся погибшая драхма.Вся мудре устроивый, Боже наш, слава Тебе.

Живоначальною дланиюумершия от мрачных удолийЖизнодавец воскресив всех Христос Бог,воскресение подаде человеческому роду:есть бо всех Спаситель,воскресение и живот, и Бог всех.

Разрушил еси Крестом Твоим смерть, отверзл еси разбойнику рай, мироносицам плач преложил еси, и апостолом проповедати повелел еси, яко воскресл еси, Христе Боже, даруяй мирови велию милость.

Богородичен

Яко нашего воскресения сокровище,на Тя надеющияся, Всепетая,от рова и глубины прегрешений возведи;Ты бо повинныя греху спасла еси,рождши Спасение наше; яже прежде рождества Дева, и в рождестве Дева,и по рождестве паки пребываеши Дева.

Не ктому держава смертнаявозможет держати человеки:Христос бо сниде, сокрушая и разоряя силы ея;связуемь бывает ад,пророцы согласно радуются,предста, глаголюще, Спас сущим в вере:изыдите, вернии, в воскресение.

С высоты снизшел еси, Благоутробне, погребение приял еси тридневное, да нас свободиши страстей, Животе и воскресение наше. Господи, слава Тебе.

Богородичен

Иже нас ради рождейся от Девы,и распятие претерпев, Благий,испровергий смертию смерть,и воскресение явлей яко Бог,не презри, яже создал еси рукою Твоею;яви человеколюбие Твое, Милостиве,приими рождшую Тя Богородицу молящуюся за ны; и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.

Воскрес из гроба, умершия воздвигл еси,и Адама воскресил еси,и Ева ликует во Твоем воскресении,и мирстии концы торжествуютеже из мертвых востанием Твоим, Многомилостиве.


Тропарь, глас 7

Нищету Христову возлюбивши, безсмертныя трапезы ныне наслаждаешися, безумием мнимым безумие мира обличивши, смирением крестным силу Божию восприяла еси, сего ради дар чудодейственныя помощи стяжавшая, Ксение блаженная, моли Христа Бога избавитися нам от всякаго зла покаянием.

Данный текст является ознакомительным фрагментом.

Тропарь, глас 4 Засту?пнице ве?рных преблага?я и ско?рая, Пречи?стая Богоро?дице Де?во! Мо?лим Тя пред святы?м и чудотво?рным о?бразом Тво?им, да я?коже дре?вле от него? заступле?ние Твое? гра?ду Москве? дарова?ла еси?, та?ко и ны?не нас от вся?ких бед и напа?стей ми?лостиво изба?ви и

Тропарь, глас 4 Засту?пница усе?рдная, Ма?ти Го?спода Вы?шняго! За всех мо?лиши Сы?на Твоего?, Христа? Бо?га на?шего, и всем твори?ши спасти?ся, в держа?вный Твой покро?в прибега?ющим. Всех нас заступи?, о Госпоже?, Цари?це и Влады?чице, и?же в напа?стех, и в ско?рбех, и в боле?знех

Тропарь, глас 3 Твоего? предста?тельства увере?ние и милосе?рдия Твоего? явле?ние ико?на Озеря?нская нам, Влады?чице, показа?ся; пред не?юже ду?ши на?ша в моли?тве излива?ем и ве?рою Тебе? вопи?ем: воззри?, Милосе?рдая, на лю?ди Твоя?, вся ско?рби на?ша и печа?ли утоли?, утеше?ние

Тропарь, глас 5 Я?ко к целе?бному исто?чнику, притека?ем к тебе?, Амвро?сие, о?тче наш, ты бо на путь спасе?ния нас ве?рно наставля?еши, моли?твами от бед и напа?стей охраня?еши, в теле?сных и душе?вных ско?рбех утеша?еши, па?че же смире?нию, терпе?нию и любви? науча?еши. Моли?

Тропарь. Глас 1 От мятежа мирскаго удалився, к немерцающему свету притекл еси, преподобне отче Лонгине, и ныне чисте зриши Святую Троицу, юже моли за ны недостойныя, да спасет души

Тропарь, глас 4 Почерпем, человецы, цельбы душам и телом молитвою, Река бо всем предтечет – Пречистая Царица Богородица, источающи нам чудную воду и измывающи сердец черности, греховныя струпы очищающи, души же освящающи верных Божественною

Тропарь, глас 3 Пречистая Дево Марие, Мати Царя небеси и земли, благоутробно призираеши на любящих Сына Твоего, Христа Бога нашего, и труждающихся во имя Его вечнаго ради спасения, и подаеши им вся обильно к наслаждению. Спорительнице сущи хлебов им, избавляя их всякия

Тропарь, глас 4 Богородице притецем, сущий в бедах, и святей иконе Ея ныне припадем, с верою зовуще из глубины души: скоро наше услыши моление, Дево, яко Скоро послушница нарекшаяся. Тебе бо рабы Твои в нуждах готовую Помощницу

Тропарь, глас 4 От юности Христа возлюбил, блаженне, и Тому Единому работати пламенно вожделев, непрестанною молитвою и трудом в пустыни подвизался еси, умиленным же сердем любовь Христову стяжав, Избранник возлюблен Божия Матери явился еси. Сего ради вопием ти: спасай нас

Тропарь, глас 4 Во плоти Ангел, пророков основание, второй предтеча пришествия Христова Илиа славный, свыше пославый Елисееви благодать недуги отгоняти и прокаженныя очищати, темже и почитающим его точит

Тропарь, глас 2 Молитвами твоими ко Господу от зол, бед, напастей свободи, верно к тебе прибегающих и сетей избави вражиих, великий страстотерпче

Тропарь, глас 4 Собора перваго показался еси поборник и чудотворец, богоносне Спиридоне, отче наш. Темже мертву ты во гробе возгласив, и змию в злато претворил еси; и внегда пети тебе святыя молитвы, ангелы сослужащия тебе, имел еси, священнейший. Слава Давшему тебе

Тропарь, глас 4 Возвысився на добродетель и ум очистив, к желанному и крайнему достигл еси, безстрастием же украсив житие твое и пощение изрядное восприим совестию чистою, в молитвах, яко безплотен, пребывая, возсиял еси, яко солнце, в мире, преблаженне

Тропарь, глас 8 В терпении твоем стяжал еси мзду свою, праведне, и в заповедех Господних совершенне пожил, нищих возлюбил и сих удоволил еси, но молися Христу Богу, блаженне, спастися душам

Тропарь, глас 4 Житие на земли добре окормляя, страдальче, милостынями и частыми молитвами, и слезами, паки же ко страданию мужески устремився, персское обличил еси нечестие. Темже Церкве был еси утверждение и христиан похвало, Иоанне

Тропарь, глас 2-й Всех скорбящих радосте и обидимых заступнице, и алчущих питательнице, странных утешение, обуреваемых пристанище, больных посещение, немощных покрове и заступнице, жезле старости, Мати Бога Вышняго Ты еси, Пречистая: потщися, молимся, спастися рабом